Analiza potrzeb logistycznych
Analiza jest kluczowym etapem projektu, od którego zależy powodzenie całego wdrożenia. Celem tego etapu jest określenie procesów, które będzie wspierał system informatyczny oraz oczekiwań użytkowników. W trakcie przeprowadzania analizy konsultanci odbywają spotkania z pracownikami firmy, zapoznają się ze strategią firmy, jej potrzebami w poszczególnych obszarach, strukturą organizacyjną, przebiegiem procesów biznesowych, obiegiem wymiany informacji i dokumentów oraz organizacją pracy na poszczególnych stanowiskach.
Produktem usługi jest raport zawierający następujące elementy:
- Identyfikacja i opis procesów biznesowych.
- Rekomendowany zakres funkcjonalny wdrożenia.
- Proponowane cele wdrożenia. Wypracowane wspólnie z Klientem wymierne cele biznesowe do osiągnięcia przez firmę dzięki wdrożeniu systemu
- Oczekiwane korzyści biznesowe. Potencjalne korzyści, jakie osiągnie firma po wdrożeniu systemu dzięki optymalizacji: struktury organizacyjnej, przebiegów procesów biznesowych oraz sposobu realizacji poszczególnych funkcji na stanowiskach pracy.
- Harmonogram prac. Harmonogram pozwalający na skuteczne uruchomienie rekomendowanego zakresu funkcjonalnego wdrożenia z uwzględnieniem rzeczywistej dostępności zasobów Klienta (organizacyjnych, kadrowych, pieniężnych).
- Koszt przedsięwzięcia.
- Ocena infrastruktury technicznej.